Anafilaktički šok - Zdravlje, medicina, lijecenje, zdravstveni portal

urbazon injekcije tagged posts

Anafilaktički šok

Anafilaktički šok

Anafilaktički šok

Anafilaktički šok

ANAFILAKTIČKI ŠOK

Akutna sistemska reakcija predhodno senzibilisanog organizma na ponovni, najčešće parenteralni, unos istog alergena.Javlja se pretežno kod osoba sa atopijskom dijatezom ( IgE !)

Uzročnik je bilo koji alergen ili hapten, najčešće:

  • lijekovi ( penicilinska skupina lijekova ),
  • serumi i cjepiva,
  • kontrastna sredstva koja sadrže jod,
  • alergeni za testiranje i hiposenzibilizaciju,
  • otrovi insekata,
  • nedovoljno pročišćeni hormonski preparati
  • hrana ( jagode, plodovi mora, gljive, bjelanjak jajeta )
  • transfuzije krvi, infuzijske otopine
  • anestetici ( naročito barbituratni )

Karakteristike anafilaktičkog šoka

  1. Nagli početak ( do 30 minuta nakon parenteralnog unosa alergena )
  • u 85 % počinje u prvih 15 minuta
  • Brz razvoj simptoma
  • klonulost, osjećaj e...
Read More